Čeká nás horké léto, o tom není pochyb. Teploty se budou pohybovat i mezi 35 a 40 stupni Celsia. My všichni bychom se v těchto dnech měli umět "správně chovat". 
Pro náš organismus je třeba zajistit dostatečný příjem tekutin a to nejlépe vlažným neslazeným čajem nebo vodou. Velkým zdrojem tekutin je také ovoce a zelenina. Tím vším totiž regulujeme svoji tělesnou teplotu. Lékaři doporučují pro zdravého dospělého člověka 2 - 2,5 l tekutin denně. U žen a dětí se doporučujeme dávku nižší, dospělá žena může denně vypít až 1,6 l tekutiny, dítě od 8 let 1,3 l tekutin denně. U mužů je doporučeno až 2,1 l tekutiny denně. Starším lidem, kteří nemají fyzickou zátěž a nepohybují se na přímém slunci doporučujeme 1 – 1,5 l tekutiny denně.
Doma je třeba provést opatření, která vám zpříjemní horké dny. Doporučujeme používat lehké bavlněné oblečení a vyvarovat se větší fyzické zátěži. Pokud možno zvlhčujte vzduch a během dne minimálně větrejte. Máte-li rolety, mějte je zatažené.